Media Chakravyuh - Digital Dhamaka | Author: Vikesh Kumar Badola

MRP: 499/-


यह उपन्यास महानगर में स्थित एक मीडिया संस्थान में आजीविका और वेतन संकट से जूझते मीडियाकर्मियों की कहानी है, जिसमें पत्रकारों को समस्याओं का सामना करना पड़ा, उनके समाधान के लिए अपनाए गए उपाय और उनके क्रियान्वयन को दर्शाया गया है। यह उपन्यास मीडिया की आंतरिक समस्याओं, मीडियाकर्मियों के संघर्ष, पीड़ा, शोषण, अवैध कारोबार के सुरक्षा-मुखौटे बने मीडिया के दुरुपयोग, और देश की राजनीतिक, सामाजिक, आर्थिक, धार्मिक समस्याओं की परतें खोलते हुए अंतर्राष्ट्रीय षड्यंत्रों की पड़ताल करता है। साथ ही, भारतीय शासन-प्रशासन की अकर्मण्यता और विसंगतियों को उजागर करते हुए इलेक्ट्रॉनिक मीडिया द्वारा पारंपरिक मीडिया को अलोकप्रिय बनाने का विवरण भी प्रस्तुत करता है। 

About the Author:

Author Vikesh Kumar Badola holds a postgraduate degree in Economics, a bachelor's degree in Commerce, and a postgraduate diploma in translation. With two published books and successful translations under his belt, Badola is a versatile writer whose work spans various genres. He is a prolific contributor to numerous Hindi newspapers and magazines, where his political, social, spiritual, and nature-based articles have garnered significant attention. Badola's literary prowess shines through his diverse portfolio of poetry, short stories, and satirical writings.

Details of Book: Media Chakravyuh - Digital Dhamaka

Book:Media Chakravyuh - Digital Dhamaka
Author:Vikesh Kumar Badola
Category:Fiction, Literary Fiction, Contemporary Fiction,
Political Fiction, Social Issues, Journalistic Fiction,
Satire, Thriller, Drama, Media and Communications
ISBN-13:9789395773751
Binding & Size:Paperback (5.5" x 8.5")
Publishing Date:2024
Number of Pages:306
Language:Hindi
Reader Rating:   N/A
Please note: All products sold on Rigi Publication are brand new and 100% genuine

Click Here to Buy at

Media, Challenges, Journalism, Workplace, Professional Struggles, Media Industry, Journalism Ethics, Workplace Dynamics, Professionalism, Media industry challenges, Workplace dynamics in journalism, Journalists' struggles, Corporate culture in media organizations, Professional ethics in journalism, Media portrayal in literature, Innovations in media management, Media personnel resilience, Contemporary media narratives, Workplace solutions in media industry